Θεωρία του Design
Γραφιστικό ΙΙ

Η “Θεωρία του Design / Γραφιστικό ΙΙ” προχωρεί στη μελέτη σύγχρονων παραδειγμάτων graphic design προερχόμενων τόσο από το “κέντρο” (Δ. Ευρώπη και ΗΠΑ) όσο και από την “περιφέρεια” (Βαλκανικές και Μεσογειακές χώρες, κ.ά.), με σκοπό να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις της μελέτης της σχέσης εθνικής ή/και πολιτιστικής ταυτότητας με το μαζικά απευθυνόμενο μήνυμα του graphic designer. Εξετάζεται η ευθύνη του designer ως “ιστορικού” απολογητή του μέλλοντος, στο έργο του οποίου μπορεί να αποτυπωθεί το πνεύμα μιας εποχής, καθώς και η σχέση του αφενός με τους μηχανισμούς χειραγώγησης αφετέρου με τις διεργασίες αφύπνισης του κοινωνικού συνόλου μέσω της γλώσσας της εικόνας. Παράλληλα, συζητούνται οι ιστορικοί σταθμοί στην πορεία του graphic design από την πρώτη βιομηχανική εποχή έως τις μέρες μας, καθώς και η ιστορία του ελληνικού graphic design, με ιδιαίτερη έμφαση στους κοινωνικο-ιστορικούς, πολιτισμικούς και τεχνολογικούς παράγοντες που καθόρισαν την εξέλιξη της οπτικής επικοινωνίας στην Ελλάδα.
Κωδικός ενότητας μαθήματος: 6VA507